Frozen shoulder

Frozen shoulder er en dypt invalidiserende tilstand preget av vedvarende stivhet, uutholdelige smerter og sterkt begrenset bevegelsesområde i skulderleddet. Denne svekkende sykdommen hemmer en persons daglige funksjonalitet betydelig, noe som gjør rutinemessige aktiviteter vanskelige og plagsomme.

Utbruddet av frossen skulder er vanligvis gradvis, preget av tre forskjellige stadier: frysing, frossen og tining. Gjennom frysefasen forsterkes smerten og stivheten, noe som resulterer i en drastisk begrensning av mobiliteten. I det frosne stadiet kan intensiteten av smerten avta, men stivheten vedvarer, noe som ytterligere hindrer enhver form for skulderbevegelse. Til slutt, i tinestadiet, blir den gradvise forbedringen av bevegelsesområdet tydelig.

Behandlingsprotokoller for frossen skulder omfatter vanligvis fysioterapi, flittig smertebehandling og i alvorlige tilfeller kirurgisk inngrep. Det er viktig for personer som sliter med symptomer på frossen skulder å umiddelbart søke profesjonell medisinsk intervensjon for å lindre den dype virkningen av denne tilstanden og fremskynde rehabiliteringsprosessen. Å søke passende medisinsk behandling ved de tidligste tegn på symptomer kan forbedre den langsiktige prognosen og livskvaliteten betydelig for de som er berørt av denne utfordrende tilstanden.

Hos Kiropraktorkameratene er vi spesialister på å effektivt behandle frossen skulder, også kjent som adhesive capsulitt, med vår helhetlige tilnærming til kiropraktisk behandling. Våre erfarne kiropraktorer forstår den svekkende naturen til denne tilstanden og er dedikert til å lage personlige behandlingsplaner for å lindre smerte, øke bevegelsesområdet og gjenopprette full funksjonalitet til skulderleddet. Gjennom en kombinasjon av skånsomme justeringer, målrettede øvelser og bløtvevsterapier, jobber vi for å adressere de underliggende biomekaniske ubalansene som bidrar til frossen skulder.